• Header-kenniscentrum-1.jpg

« חזור

?מה לעשות עם בעיות עלווה

bladproblemen-1-bac-online.jpg13 Mar

כאשר צמחים סובלים מבעיות עלווה, העלים שלהם נובלים, מתכסים בכתמים או מתייבשים. איך תמנעו זאת ומה ניתן לעשות כשזה קורה? בפוסט זה נבדוק את מניעת בעיות העלווה, נדון בסוגים השונים וכיצד אפשר לטפל בהן.

מניעת בעיות עלווה

על מנת למנוע בעיות, בדקו את הצמחים באופן יומיומי. כך תוכלו ישר לזהות בעיות. הבחנתם במשהו מוזר? התחילו בלנסות לזהות את כל השינויים שביצעתם. אולי הגדלתם את כמות הדשן או רמת הלחות השתנתה? בדקו את טמפרטורת החממה. יתכן מאוד שהיא גבוהה או נמוכה יותר מהרצוי לגידולים שלכם. גם שינוי ברמות ה pH יכול להיות הגורם לבעיות.

בדקו מדי פעם את רמת החומציות. ניתן לעשות זאת בעזרת מד. pH אם רמת החומציות גבוהה מדי, הוסיפו BAC pH- לאיזון. האם היא נמוכה מדי? הוסיפו BAC pH+.

אנו ממליצים להקפיד למנוע עובש מראש. פטריות גורמות למחלות עלוות רבות. מניעה נעשית לרוב על ידי שמירה על לחות נמוכה ורמות היגיינה גבוהות במקום הגידול.

סוגים שונים של בעיות עלים

בעיות עלים יכולות להיגרם על ידי דישון רב מדי או לא מספיק, לחות מוגזמת, טמפרטורות מזיקות, עובש, בקטריות ומזיקים. נתמקד כעת בשתי בעיות עלווה נפוצות: קימחון ומחלת כתמי עלים.

מחלת כתמי עלווה נגרמת על ידי פטריות מסוגים שונים. היא מופיעה בעיקר בתנאי מזג אוויר חמים, לחות גבוהה וכאשר קיים מחסור בחנקן. קטפו עלים נגועים בכתמים. במקרה של החלפת גידולים, וודאו שהמקום נקי ושלא נשארו נבגים.

 קימחון הוא פטריה טפילה שחיה מהצמח עליו היא גדלה. ניתן לזהות פטרייה זו על ידי שכבה לבנה המופיעה בעיקר בראש העלים.Foliar spray ימנע קימחון. האם הצמחים כבר נגועים? נסו להילחם בקימחון על ידי שימוש בתרסיס עלים ביתי המורכב מחלב (40%) ומים (60%). זה ימנע מהפטרת להתפשט. רססו על בסיס יומי והקפידו לא לרסס את התפרחות.

מידע נוסף ?

מעוניינים ללמוד עוד על מניעה וריפוי של בעיות עלווה? אנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו או לשלוח דוא"ל. נשמח לעזור בשמירה על יבול בריא.

« חזור

Scroll to top